Recensie: Shopaholic! in alle staten van Sophie Kinsella

Shopaholic! in alle staten is het tweede boek in de Shopaholic! serie van Sophie Kinsella. Eerder deze maand is het eerste deel Shopaholic! mij enorm goed bevallen. Lees in deze recensie of dit tweede deel mij net zo blij maakt.

“Het leven is heerlijk, vindt Rebecca Bloomwood. Ze heeft haar schulden afbetaald en carrière gemaakt bij de televisie. Haar nieuwe levensmotto is: koop alleen wat je nodig hebt. Becky is vastbesloten zich daaraan te houden, alhoewel… die nieuwe broek is een noodzaak en die twee paar schoenen pure overmacht. De rekeningen belanden in de la, die kloppen toch niet. Becky heeft nu geen tijd om zich daar mee bezig te houden. Haar vriend Luke gaat voor zaken naar Amerika. En zij mag mee! Op naar de opera en het museum. Maar eerst naar het winkelwalhalla op Fifth Avenue, naar Saks en Bloomingdale’s en Prada. Overal is het uitverkoop. Voordat ze het weet is Becky weer veel te ver gegaan. Haar creditcards worden waardeloos en haar relatie met Luke ook. Maar ze probeert nog te redden wat er te redden valt…”

mijn eerste indruk

Ik had de mazzel dat ik op vakantie alle tijd had om direct in het tweede deel verder te gaan. Wat een zaligheid! Ik was zo benieuwd naar hoe het verder zou gaan met Becky en Luke. Ik had stiekem de hoop dat Becky al direct beter met haar geld om zou kunnen gaan in dit tweede deel, maar niets blijkt minder waar. Het boek begint opnieuw direct met een brief over haar financiën. Ondanks mijn andere verwachtingen, toverde dit direct een glimlach op mijn gezicht. Wat is Becky ook een heerlijk onzorgvuldige vrouw! Na de eerste tien bladzijdes was de toon direct gezet en had ik alleen maar meer zin om verder te lezen! Een goed teken!

In dit tweede deel verhuizen Luke en Becky naar New York voor zaken. Becky haar leven begint er al snel vorm te krijgen en de eerste contacten zijn gemaakt. Op het moment dat ze heeft uitgevonden hoe geweldig shoppen in New York is en hoe veel kansen er in deze stad voor haar als financieel adviseur zijn, wordt haar leven door een nieuwsbericht in de Engelse kranten op zijn kop gezet. Dit heeft niet alleen effect op Becky haar toekomst in New York, maar ook op Luke zijn carrière. Hun relatie komt hierdoor in gevaarlijk vaarwater terecht en beide worden dan ook enorm op de proef gesteld. Is Becky in staat om zichzelf, Luke en hun liefdevolle relatie te redden?

Becky voelt aan als een goede vriendin die zichzelf weer enorm in de problemen werkt. Haar onbevangenheid en creativiteit zorgen opnieuw lachwekkende situaties. Toch is het in dit boek niet alleen lachen geblazen want de relatie tussen Luke en Becky neemt serieuzere vormen aan, dit maakt het verhaal interessanter en minder oppervlakkig dan het eerste deel. Becky ontwikkelt zich tot een iets meer volwassen vrouw, die beter in staat is haar leven op de rails te krijgen en een team te vormen met Luke. Extra leuk aan dit boek is dat het zich in afspeelt in New York! Ik ging weer ontzettend vlot door het verhaal zoals ik inmiddels gewend ben van schrijfster Sophie Kinsella.

De conclusie van Shopaholic! in alle staten

Shopaholic! in alle staten is een heerlijk vervolg op Shopaholic! Het verhaal tovert een glimlach op je gezicht. Daarnaast ben ik stiekem ook een beetje verliefd aan het worden op Luke! Wat een man!  Wil je iets luchtigs lezen en even ontsnappen aan je dagelijkse sleur? Pak dan een kopje koffie met een van de boeken uit de Shopaholic serie. Je dag wordt er absoluut zonniger van!